Thailand - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Marije Kuijl - WaarBenJij.nu Thailand - Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Marije Kuijl - WaarBenJij.nu

Thailand - Hua Hin

Door: Marije

Blijf op de hoogte en volg Marije

31 Oktober 2011 | Thailand, Hua Hin

Nou eindelijk, daar ben ik. Het mocht even duren maar hier dan toch echt het eerste berichtje uit Thailand. Ga er maar even voor zitten want de afgelopen vijf dagen is er een hoop gebeurd. Laten we bij het begin beginnen..

Afgelopen donderdag was het dan zover. Toch wat gespannen kwamen we aan op Schiphol en nadat we voor even afscheid hadden genomen van onze tassen, was toch het moment daar om afscheid te nemen van mijn ouders en Marko. Een hoop gesnotter en gesnif later was het tijd om te gaan. Nog een keer omkijken en nog een keer zwaaien en dat was dan toch echt de laatste keer dat ik ze voorlopig zou zien. Niet te lang bij stilstaan, want het vliegtuig stond al klaar voor vertrek. Gelukkig hadden we een heerlijke plaats in het vliegtuig, dat moest goed komen. En tsja, dan probeer je op allerlei manieren die 11 uur door te komen. Je leest wat, je slaapt wat, je luistert wat muziek. Gelukkig ging de tijd vrij snel en voordat we het wisten zetten het vliegtuig de daling in. Was iets minder prettig voor Yara, want ze was zo ziek als een hond. Iedereen die mij een beetje kent, kan het natuurlijk raden. Ik had geen vijf seconden nodig en ook ik was erg beroerd. We kwamen in de schemer aan en zo konden we nog net een glimp meekrijgen van het vele water wat onder ons lag. Toch een bizar gezicht, waar eens wegen waren zag je nu alleen en dan ook alleen maar water.
Na allebei even te zijn bekomen van de reis, maar eens een taxi geregeld die ons naar het hotel heeft gebracht. Een geweldig hotel wat een verademing was na zo een reis. We zijn allebei als een blok in slaap gevallen en hebben dan ook de daarop volgende uren alleen de binnenkant van onze ogen bekeken. 's Middags een kleine wandeling door de stad en daarna geprobeerd op tijd te gaan slapen om van de jetlag af te komen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. De daarop volgende nachten en dagen was het bijzonder moeilijk om het ritme helemaal om te gooien. Zo sliepen we tot 13:00 uur 's middags en waren we 's nachts om 02:30 nog klaar wakker. Bovendien hadden we op de meest bizarre tijdstippen nog honger. Komt daarbij ook nog eens dat de afgelopen dagen niet helemaal zijn verlopen zoals wij in gedachten hadden. Werkelijk waar alles ging mis wat je maar kon bedenken. Zo is er (gelukkig) in de buurt van ons hotel geen druppel water te bekennen, maar blijkbaar staat de rest van Bangkok wel onder water. Zo raad iedere Thai je af om de ' hotspots' van Bangkok te bezoeken.
Gisteren toch maar een poging gewaagd. We hebben onze stoute (water)schoenen aangetrokken en we zijn vol goede moed op weg gegaan naar het Koninklijk Paleis. Als we de media mochten geloven, waren we volkomen krankzinnig bezig. Daar aangekomen was er geen druppel water te bekennen. Het paleis is schitterend. We hebben ons hier dan ook goed kunnen vermaken. Daarna zijn we op een typische Yara en Marije manier midden op een markt beland waar wel water stond. Toch gaat iedereen daar door met zijn ding en zo staat Jan en Alleman sate te bakken terwijl hij in het water staat. Vrij bijzonder.. Omdat de meeste andere dingen hier in Bangkok echt niet te doen zijn, hebben we besloten om op een ander tijdstip terug te komen en zo als nog iets mee te kunnen pakken van deze bijzondere stad. Want bijzonder is zij ja.
Dit valt eigenlijk niet uit te leggen in woorden, je zou het eens met je eigen ogen moeten zien. De geuren, geluiden en beelden hebben ons al behoorlijk bezig gehouden. We genieten er enorm van.
Niet alleen de overstromingen zitten ons tegen, ook de rest verloopt niet geheel soepel. Zo is Yara haar pinpas 48 uur spoorloos geweest. Na een hoop geregel, gedoe en vooral na een hele hoop uren gewacht te hebben. Is hij boven water en ze kan er nog geld mee op nemen ook. Daarna verloopt het boeken van hotels ook niet soepel, omdat het hoogseizoen hier op punt van beginnen staat. Vandaag wilde we met de bus naar Hua Hin, maar op het desbetreffende busstation stond 1,5 meter water. Ook geen goed plan dus. Dan maar een taxi en al met al zijn we nu dus aangekomen in Hua Hin.
De afgelopen dagen hebben we dus jetlags, ziektes, overstromingen, verloren pinpassen en veel lastig gedoe omtrent zaken regelen overleefd. Die overige drie maanden moeten dan ook helemaal goed komen!

Hua Hin ligt op ongeveer 2,5 uur rijden van Bangkok. Een badplaats aan de kust, waar we nog niet zo heel veel van gezien hebben omdat het op dit moment hartstikke donker is. We hebben een prima hotel, waar we de aankomende dagen zeker in door zullen komen. Morgen hopen we na behoorlijk wat tegenslagen ons handdoekje uit te kunnen leggen op het strand en dan maar eens gewoon gaan genieten van het niets doen.
We zullen hier tot donderdag blijven en dan proberen we weer terug te gaan naar Bangkok. Zaterdag vertrekt ons vliegtuig naar Jakarta.

Door alle zenuwen van te voren, drukte en geregel heb ik nog niet eens iedereen kunnen bedanken voor hun lieve en leuke berichtjes. Bij deze bedankt!

Ik ga een douche nemen en snel mijn bed opzoeken.

Vanuit een warm Thailand zeg ik,
Tot de volgende keer!

Marije

• 31 Oktober 2011 - 16:04

Dana:

He Marije en Yara,
    Super leuk om jullie verhaal te lezen. Ben benieuwd hoe Bangkok er over 5 weken uit ziet als ik aan zal komen.. Heel veel plezier en zoals jullie zelf als zeggen, het kan alleen maar beter worden. Houdoe!

• 31 Oktober 2011 - 16:06

Marion:

Hoi Marije, goed om te horen dat jullie niet helemaal met je voeten in het water staan. Wel heftige dagen daar.Hopelijk gaat de rest beter, moet toch wel met die geluks-Boedda van Yara! liefs

• 31 Oktober 2011 - 18:03

Paps En Mams:

Wat een gedoe allemaal, maar goed dat we er hier allemaal geen weet van hadden. Hopelijk verloopt de komende tijd wat relaxter voor jullie.
    Geniet maar lekker op het strand morgen. Kusjes.

• 31 Oktober 2011 - 18:50

Bapke:

Klinkt ondanks alle "ellende" toch wel goed. Jullie zijn mans en eigenwijs genoeg om er wat van te maken, dat is duidelijk. Ik weet zeker dat je gelijk hebt en dat jullie nu alles aan kunnen. En wat betreft die handdoek en het genieten van het niets doen, ben ik best jaloers. Ik ga jullie volgen!
    Plezier.
    Grtjs, Bapke

• 31 Oktober 2011 - 21:53

Dewi:

hey marije.

doen jullie wel voorzichtig en vooral veel genieten. Leuk om jullie te kunnen volgen. truste Gr Dewi

• 31 Oktober 2011 - 22:08

Lisa:

Wauwie je heb al weer een hoop meegemaakt zo te lezen! gelukkig hebben jullie niet heel veel last van de overstromingen behalve dan dat je minder dingen kan bezoeken maar dat komt nog wel :)
    en jaaa je heb helemaal gelijk, super bijzondere stad die geuren geluiden en beelden zijn idd onbeschrijflijk ;)
    XXXXXXXXX

• 01 November 2011 - 09:42

Lise:

Echt superleuk om te lezen meis! Heel heel veel plezier nog. Ik spreek je snel. Dikke kus voor jou.

• 01 November 2011 - 11:56

Rebound:

Hoi Marije,
    Groetjes vanuit de Rebound.
    We hebben net met zijn allen je verhaal gelezen.
    Veel plezier nog!

• 01 November 2011 - 19:42

Ad En Adriënne:

Kan nog wat worden de overige 3 maanden, als de eerste dagen al zo begonnen zijn.
    Geniet lekker op het strand en goede reis naar Djarkarta. Zijn benieuwd naar je volgende reisverslag.
    XXX je oom en tante.

• 01 November 2011 - 22:12

Lydia:

Hoi meiden, Ik hoop dat jullie in wat rustiger vaarwater komen, Heel veel plezier vanuit "de Polder" Groetjes

• 02 November 2011 - 20:21

Annemarie:

Zo wat veel meegemaakt al in een korte tijd, hopelijk word het snel beter en hebben jullie niet meer zoveel lastige situaties! Ben benieuwd naar je volgende verhaal! Kusjes vanuit vrouwenpolder !

• 03 November 2011 - 09:57

Ad En Mieke:

Nou Marij en Yara, de kop is eraf en goed ook. Veel plezier en pas goed op jezelf. Liefs uit Breda

• 03 November 2011 - 16:26

Moeps:

Jeetje meiden wat een toestand allemaal hoop dat het nu wat beter gaat en we hopen snel weer wat van je te horen
    liefs moeps

• 05 November 2011 - 14:32

OPA En OMA Veel Ple:

Veel plezier en een fyne vacantie toegewenst door ons