Nog 48 uur - Reisverslag uit Vrouwenpolder, Nederland van Marije Kuijl - WaarBenJij.nu Nog 48 uur - Reisverslag uit Vrouwenpolder, Nederland van Marije Kuijl - WaarBenJij.nu

Nog 48 uur

Blijf op de hoogte en volg Marije

06 Januari 2013 | Nederland, Vrouwenpolder

Wordt vervolgd..

Nog geen twaalf maanden geleden eindigde ik op die manier mijn laatste verslag. Op dat moment geschreven in Bangkok, vlak voor vertrek naar huis na een waanzinnig reis door Zuid-Oost Azië.

En of het wordt vervolgd! Daar zit ik weer, achter mijn laptopje klaar voor een nieuw verslag. Niet alleen een nieuw verslag, maar ook meer dan klaar voor weer een nieuwe reis.
Nog 48 uur. Zo begon ik in oktober 2011 mijn eerste verslag, zo eindigde ik mijn laatste verslag in januari 2012 en nu, januari 2013 is het wederom 48 uur voor vertrek naar mijn volgende bestemming.

48 uur die vooral bestaan uit het inpakken van mijn vertrouwde backpack en het afscheid nemen van iedereen. Behalve van Yara, want ik heb wederom de grote eer om samen met haar te beginnen aan een nieuw avontuur. Man o man wat heb ik er zin in!
Aanstaande dinsdag staat 's avonds om 19;40 uur ons vliegtuig gereed, die ons via een kleine tussenstop in Frankfurt, in 10 uur vliegen naar Kaapstad brengt. Want jawel, Kaapstad wordt onze eerste bestemming! Nadat we hier 10 dagen doorgebracht hebben, zullen wij vanaf 20 januari in Kaapstad vrijwilligerswerk gaan doen. Als het goed is gaan we dit op een creche/kinderopvang doen, maar eigenlijk weten we hier nog vrij weinig van af. Details volgen uiteraard tegen die tijd.
Na vier weken gooien we de tas op de rug en gaan we al reizend naar de andere kant van Zuid-Afrika, om dit geweldige land verder te bekijken. Rond 13 maart hopen wij in Johannesburg te zijn, want op die datum vertrekt namelijk ons vliegtuig naar India.

India, ja.. het was al een hele onderneming om uberhaupt toestemming te krijgen om het land in te gaan. Na veel, heel veel telefoontjes over en weer naar ambassades in zowel Nederland als Zuid-Afrika kregen we afgelopen donderdag het verlossende bericht. We hebben een vijf maanden visum toegewezen gekregen, zodat het voor ons mogelijk is om India in en uit te gaan. Godzijdank! Nu nog het land zelf natuurlijk. India is een land van uiterste en dat zal iedereen die een beetje wereldkennis heeft wel weten. Ik ben ontzettend benieuwd!

Voor we uiteindelijk naar huis vliegen maken we nog een tussenstop in Dubai om daar bij te komen van alles wat we meegemaakt hebben en omdat Dubai gewoon een ontzettende toffe stad is!

Ik ga nog even genieten van mijn laatste uren in Nederland en mezelf, met de nodige kriebels in mijn buik die aanwezig zijn, voorbereiden op dat wat komen gaat.

Zoals jullie vast wel begrepen hebben, ben ik vanaf dit moment dus weer te volgen via deze site. Geregeld zullen we onze verslagen weer op het wereld wijde web zetten en zullen de bijbehorende foto's op Facebook te zien zijn.

Lieve allemaal, ik zie jullie eind april weer.. het volgende bericht zal uit Zuid-Afrika volgen!

Liefs,
Marije

  • 06 Januari 2013 - 19:17

    Mama:

    Niet alleen kriebels in jouw buik maar ook een beetje bij mij inmiddels. Wederom sta je aan het begin van een groot avontuur. Je zult weer heel veel leuke, lieve, gekke maar vooral ook interessante mensen leren kennen. Kan nu al niet wachten op je eerste verslag. Ik weet zeker dat het weer een geweldige ervaring voor je gaat worden te beginnen in het land waar papa geboren en opgegroeid is. Heel veel reisplezier. Liefs mams xxx

  • 06 Januari 2013 - 19:28

    Lydia:

    Lieve Marije en Yara, we wensen jullie weer een hele goede reis en heel veel plezier! Houd ons op de hoogte. Jan en Lydia

  • 06 Januari 2013 - 19:41

    Marion:

    Nou Marije, ik kan me voorstellen dat je er weer zin in hebt! Klinkt allemaal erg spannend, zou wel mee willen,haha. Ben erg benieuwd wat jullie weer allemaal meemaken. Ga het zeker volgen! In ieder geval een goede reis naar Zuid Afrika en geniet van alles wat je ziet, hoort en beleeft! Heel veel succes en veel liefs voor Yara ook. XXX Marion

  • 06 Januari 2013 - 19:43

    Ilse:

    Heel veel plezier, ben erg benieuwd naar je verslagen en voorzichtig he? In april veilig weer terug!

  • 06 Januari 2013 - 19:44

    Angelique:

    Goede reis! En doe geen dingen, die ik ook niet zou doen. Dank U en Tot Ziens! ( :P )

  • 06 Januari 2013 - 19:46

    Lennard & Marloes:

    Heel veel plezier, Geniet ervan! X Lenn en Marloes

  • 06 Januari 2013 - 22:20

    MARISKA:

    Lieve Marije,
    Ook jou wil ik via deze weg een geweldige reis wensen!
    Jullie gaan weer veel mooie dingen zien en beleven.
    Ik ben benieuwd hoe jullie het vrijwilligerswerk gaan ervaren...
    Misschien ook wel iets voor mij volgend jaar.. haha.
    Wel super leuk dat jullie samen in een gastgezin zitten.
    En dat de reis afgesloten wordt in Dubai, ik had niet anders verwacht ;-)
    Heel veel plezier en ik ga jullie volgen!!
    Liefs

  • 06 Januari 2013 - 22:27

    Carine:

    Nog twee nachtjes slapen en een dagje pakken en dan zijn jullie weer klaar voor een nieuw avontuur! Weer heel veel nieuwe indrukken, mensen, ervaringen en belevenissen.
    Pas goed op je zelf en elkaar en geniet er enorm van. xx

  • 07 Januari 2013 - 11:13

    Lisa:

    Begin van een nieuw avontuur! Ik wens je alle geluk en plezier van de wereld!
    Geniet ervan!! En ik ga je ontzettend missen natuurlijk popje van me
    Hele dikke kus Lisa xxxxxxxx

  • 10 Januari 2013 - 19:12

    Fam.Tange:

    Hoi Marije.
    Veel geluk en plezier op jullie reis.Het is stil op Dinsdagmorgen,maar we gunnen je van harte je mooie reis.Geniet ervan.
    Hart.groeten Fam.Tange

  • 11 Januari 2013 - 12:42

    Johnny :

    fijne tijd en vakantie toegewenst..geniet er van

    vriendelijke groet,
    johnny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marije

Actief sinds 08 Aug. 2009
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 21161

Voorgaande reizen:

08 Januari 2013 - 30 April 2013

Afrika & Azië

27 Oktober 2011 - 27 Januari 2012

Zuid-oost Azië

Landen bezocht: